Op de VLAMO Concertwedstrijd voor Percussie, die plaats vond op zondag 18 oktober in de Soeverein te Lommel, werd de drumband o.l.v. Davy Martens, Nationaal Kampioen in de Ere-afdeling.
Met "Percussion Fantasia" van Jo Zinzen en "Bossacha" van Henk Mennens sprokkelden onze drummers maar liefst 263,2 punten op 300 bij mekaar!
De 3-koppige jury, die vooral oog had voor techniek, klankver houding, samenspel, ritmiek en vooral muzikaliteit, beloonde de prestatie met een verdiende EERSTE PRIJS MET ONDERSCHEIDING. Meteen een schitterende beloning voor de vele repetities en 2 uitdagende muziekwerken. We feliciteren dirigent en leden voor deze mooie resultaten! Dit smaakt ongetwijfeld naar meer...

Beste leden,

Het is nog eens tijd voor een super leuke activiteit!
Daarom nodigen we jullie uit om vrijdag 17 april mee te gaan zwemmen in de ijzeren man in Weert.
We komen om 18.15u samen aan de Riet in Opoeteren, zodat we zeker om half 7 kunnen vertrekken. We zullen tegen 22.00u ter ug aankomen aan de Riet.
Gelieve wel 5euro mee te nemen voor het zwemmen.
Graag een seintje of je mee gaat aan één van de leiders of op onderstaand emailadres .

Tot dan, leiding Jeugdorkest Maasoeter

Herbeluister hier alvast het fantastisch nummer 'The Gael'

Het Concert is ook via youtube te beluisteren op: The Highlands

Het optreden van onze drumband op: The Highlands - Drumband

Het optreden van onze Enigma op: The Highlands - Enigma

Op zaterdag 9 mei '15 vond het galaconcert “The Highlands” plaats in de grote zaal van Ontmoetingshuis De Riet te Opoeteren. Het programma stond volledig in het teken van Schotse en Ierse muziek. Het fanfareorkest had hiervoor een aantal gasten uitgenodigd . Zo zat het voltall ige strijkersensemble “Enigma” mee op het podium. Ook Lauren Smits met zang en Inge Smedts op doedelzak hielpen mee de avond een Keltisch tintje te geven. Er werden bekende melodieën gebracht maar ook nieuwe werken in een speciaal hiervoor geschreven arrangement. Het werd een onvergetelijke, muzikale avond! We willen nog eens iedereen bedanken die erbij was.

De Provinciale wedstrijd van VLAMO voor solisten en kleine ensembles vond dit jaar plaats in de Drieschaar te As op zondag 1 maart '15.
Vijf jonge muzikanten van onze fanfare stonden er op het podium en behaalden er een heel mooi resultaat!
De jury (Laurens Hendrikx, Marc Vanhengel en Stijn Schonkeren) bedacht hen met volgende punten:

· Toby Oosterbos met Apopol—André Waignein op trombone in 3° afd.: 83%

· Wannes De Neve met Song and Dance—André Waignein op trombone in 2° afd.: 86%

· Lukas Mulders met Kitartas—Dirk Buyle op bugel in 2° afd.: 86%

· Thibo Swerts met Dance of the Witches-E. Kopetzki op marimba in ere-afd.: 80,66%

· Katrien De Neve met Flamenca-Alice Gomez op Marimba in ere-afd.: 88%

Er deden meer dan 80 jongeren mee aan deze wedstrijd voor koperblazers en slagwerkers.
Op 8 maart zijn de houtblazers aan de beurt in de Academie van Stokkem.