110-jarige Fanfare Opoeteren opent nieuw ontmoetingshuis
met show “Ouverture 2013”

Op zaterdag 9 november vierde de Koninklijke Fanfare Sint-Dionysius van Opoeteren haar 110-jarig besta an met een groots jubileumconcert in ontmoetingshuis De Riet.
Voor het vernieuwde ontmoetingshuis was dit meteen de gelegenheid om zich voor het eerst te tonen aan het publiek.

Dirigent Michel Vanderhoven en zijn muzikanten hadden drie koren uitgenodigd; “Cantabile” uit Dilsen-Stokkem, het “Sint-Martinuskoor” van Kinrooi en “Pro Cantare” van Opoeteren. De eigen drumband o.l.v. Davy Martens en ook solisten Frank Boonen, Gunther Kerkhofs en Liesbeth Schepers gaven het concert een extra dimensie. Tel daar nog enkele jeugdige talenten van de academies van Maaseik en Bree bij, dan weet u dat het een onvergetelijke muzikale avond is geworden. Minister van Staat Willy Claes, die tijdens zijn jeugdjaren met de Opoeterse fanfare meespeelde, was gastdirigent.

Klik op onderstaande banner voor enkele impressies.